2n. Batxillerat

CORRANDES D’EXILI
Joan Oliver (Pere Quart)
Catorze activitats.
1. Clica el següent enllaç: musica de poetes
2. Descarrega o visualitza al teu ordinador el poema en PDF, d’acord amb l’opció que hi tens al menú de la dreta.
3. Una vegada tinguis el poema al davant, escolta qualsevol de les tres versions cantades que hi tens. És recomanable que hi facis, al menys, tres audicions atentes.
4. Cerca les següents paraules al diccionari dlc.iec
Tramuntar (vers 2):
Ensagnar (vers 11):
Esguerrar (vers 11):
Condormir (vers 17):
Ans (vers 23):
Quartera (vers 27):
Tenderol (vers 31):
Recança (vers 34):
5. Cerca una breu ressenya biogràfica de l’autor. Després intenta explicar a quina nit es refereix el poeta quan diu “una nit de lluna plena” (vers 1).
6. Analitza el poema. Per què creus que el temps verbal oscil•la entre el passat i el present? Per què creus que la persona oscil•la entre la primera del singular i la primera del plural?
7. A quina “ratlla” creus que es refereix en el vers 12? Hi té el títol alguna cosa a veure?
8. Per què creus que en les estrofes 6 i 7 parla tant del paisatge? En quin to et sembla que ho fa?
9. Comenta els adjectius de la darrera estrofa. Creus que són sinònims? Per què creus que fa servir aquest recurs el poeta?
10. Què és una “corranda”? Cerca’n informació breu. Creus que la mètrica del poema s’adiu a la definició de “corranda”?
11. Clica el següent enllaç i observa el poeta:

Què és un rapsoda? Cerca’n la definició.
Creus que pot aplicar-se aquest adjectiu al poeta?
Què s’entén per “dicció”? Cerca’n la definició.
12. De quin any és la gravació? Quin ambient es pot observar en el recital? Quina és l’actitud del poeta davant la gent?
13. Escolta de nou les tres gravacions musicades del poema i escull quina et sembla que en reflecteix millor l’esperit. Explica’n, des del teu punt de vista, les causes.
14. Proveu, per parelles, de recitar el poema tot respectant-ne l’esperit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada