4rt. d'ESO

EL NUS DE LA CORBATA
Com que aquests darrers dies vam estar veient a classe les característiques dels textos narratius i les seves variants, avui ens acostarem a l'obra d'un dels escriptors de contes més importants del segle XIX: Hans Christian Andersen.
En primer lloc, per tal de familiaritzar-nos amb el personatge, cal que li fem un cop d'ull a allò que ens diuen les enciclopèdies virtuals d'ell Hans Christian Andersen
ACTIVITAT 1:
1. Citeu algun dels contes que conegueu de l'autor danès.
2. Quin tipus de vida va tenir? Creieu que aquest tipus de vida va beneficiar a l'obra de l'autor o més aviat la va perjudicar?
3. Agafeu l'argument del conte que més us agradi d'Andersen i inventeu, amb unes deu ratlles, un final alternatiu al de l'autor.
Ara, escoltarem un dels seus contes més famosos, el vestit nou de l'emperador.
ACTIVITAT 2:
En primer lloc, cal que desplegueu la pestanya de la dreta que hi posa "text" i llegiu atentament el conte. Són només cinc minuts.
1. Digueu si, al vostre parer, aquest conte té plantejament, nus i desenllaç o, per defecte, en quantes parts creieu que es pot dividir l'estructura. Citeu des de quina a quina paraula identifiqueu cadascuna de les parts.
2. Quin és el tema del conte? Descriviu-lo en una frase.
Per acabar, visionarem el següent video:
ACTIVITAT 3
1. Quines semblances i diferències trobeu entre el conte d'Andersen i la cançó de Feliu Ventura? Feu-ne dues columnes i numereu-les.
2. Què en sabeu del cantautor Feliu Ventura? d'on és? creieu que és important saber-ho per entendre alguna de les variacions de la lletra de la cançó?
3. Quina interpretació en fa Feliu Ventura del conte original?
4. A què fa referència el títol de la cançó quan parla d'una corbata?
Enviueu les respostes al meu correu electrònic. Han d'estar en una setmana !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada